Sayfalar

18 Şubat 2017 Cumartesi

Bizden Mi Bizden Bir Müzik

Herkese selam. Yeni bir müzik yazısıyla karşı karşıyasınız. Burada da bir avuç güzel şarkıdan oluşan playlist göreceksiniz. Hadi başlayalım!

Müziğe olan ilgim müzisyen bir aileden geliyor olmamla ilintili. Anne karnında Mozart ve Balkan ezgileri ile başlayan yolculuğum, yürümeye başladığımda Barış Manço sevdasına dönüştü. Kendisi rahmetli olduğunda ben de dönemin her klişe çocuğu gibi hıçkırıklara boğularak ağladım. Neden o kadar ağladığımı ben de bilmiyorum ancak farkında olmuş olmalıyım ki onun yaptığı müziği kimse bir daha yapmayacak, onun gibi kimse kendi türünde anlamlı şarkılar üretmeyecek ve onun muadili başka kişilik, bir daha gelmeyecek.
Müziğin anlamına ve değerine kafayı daha o zamanlarda taktığımdan iyi müziğin peşine düştüm. Bu sebeptendir ki müzik tercihin nedir sorusuna verilen pop, caz, rock gibi cevaplar benim için oldukça yüzeysel kalmakta ve dinlemekten büyük keyif aldığım eserlerin türlerini tanımlamakta yetersiz.
Dönem dönem değişen müzik dinleme alışkanlığım sebebiyle birçok müzik akımını severek sahiplendim ve neredeyse hiçbirini bırakmadım. Anadolu Rock şeklinde tanımlanan ama Türkçe sözlü ve bizden dokulara sahip funk, rock, türkü, caz ve bazen de latin karması türde de durum böyle. Birkaç güzel örnekle bu yazımı noktalayacağım, biline.

Şarkıların youtube linklerine isimlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz. Belirtmek isterim ki paylaşacaklarım çok güzel bir kanaldan alıntı olacak. Her bir kayıt için farklı illüstrasyonlar tasarlanmış ve onlara aşık olmamak mümkün değil!

Mazhar ve Fuat - Nerde Hani
MFÖ'nün yeri benim için her zaman ayrıdır ancak onlar henüz M ve F iken de harika işler çıkarmışlar. Zaten hepi topu bir tanecik albümlerindeki her parça, tüm samimiyetimle söylemem gerekirse, oldukça kaliteli ve dinledikten sonra hülyalara daldıran nitelikte (Nasıl bir yorum yaptım ben de hayretler içerisindeyim.). Albümdeki çoğu şarkı isminden de anlaşılacağı gibi halk müziğinden sözlere, melodilere sahip. Bunun üzerine folk, indie ve rock elementleri de eklenince tadından yenmez olmuş Sonuç olarak kırk dört yıl önce çıkmış bir albümün günümüz ve canımız müzik piyasasındaki haftalık, aylık değeri olan; döviz kuru gibi inişli çıkışlı davranan şarkılara büyük fark attığı rahatlıkla söylenebilir.

Hardal - Nasıl Ne Zaman
Parçadaki gitardan mı klavyeden mi çıktığını anlamadığım acayip güzel sololar mı beni çekiyor dersiniz, dark pop dediğimiz tür gibi bestesi eğlence vaat eden ama sözlerinin bir o kadar derinlikli ve anlamlı oluşu mu dersiniz bilmiyorum. Zaten grup isimleriyle The Black Eyed Peas (Börülceler) tadı veriyor. Siz de fark ettiyseniz rock grubumuz şarkının içine disco- funk soundları yerleştirmiş ve ortaya müthiş bir şey çıkmış. Bu yorumlardan sonra konuyu tekrar müzik sektörüne getiriyor ve ülkemizde bir zamanlar harbiden çok sağlam işlerin yapılmış olduğunun altını çizmek istiyorum.

Moğollar - Alageyik Destanı
Anadolu Rock müziğinin örneklerini bayıla bayıla sunduğum minik listemizin son şarkısındayız. Burada edebiyat ve müziğin birleşimini tam anlamıyla görüyoruz çünkü sözler yazarımız Yaşar Kemal'in kaleme aldığı Üç Anadolu Efsanesi kitabında geçen bir ağıttan alıntı. Ağıt, Alageyik Destanı'nda geçen dönemi ait olduğu folklorik özelliklerle yansıtıyor. Edebiyatta dönemin zihniyeti dediğimiz kavram yani. Sözler beste ile buluşunca ortaya tüm güzel sıfatların layık olduğu bir eser çıkıyor.

Listeyi tek bir parça ile sonlandırıyorum. Dinlerken izlediğiniz Yeşilçam filmlerindeki disko dans sahneleri gözünüzün önüne gelsin. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder